Wednesday 5 August 2015

BERAT SANGAT DAH BADAN AKU NI.

Assalamualaikum semua. Pergh..... dah bertahun x update, tiba2 rsa nk update pulop. Buang tebiat ke hapa aku nih. Heh heh....

Balik dr hantar alya ke sekolah agama, aku terus korbankan masa tidurku ke kedai motor kt kota puteri ni utk repair tayarku yg bocor, walaupun baru saja tukar tayar baru di kedai cina minggu lepas.

Settle bab tayar motor.... insyaAllah unvle cina kedai ijok tu buat yg terbaik utk motor aku.

Balik2 je dr ijok nak ke rumah, kepala ni terus berpaling ke taman permainan kt perumahan aku nih. Kosong.... xde org.... aku tgk jam di tangan baru pukul 4ptg. So pd aku ni la masa terbaik utk aku jogging.

HAPA!!! JOGGING!! lg sekali aku berfikiran mcm buang tebiat. Ye.... dh lama aku x jogging. Dulu masa mula2 join JK1M levin zahri tu masa tu je la aku jogging. Lepas tu xde dah. Asyik makan je.... muahahah.

Sampai rumah, pakai kasut, pakai baju hujan, start motor, terus ke taman, terus jogging. Pergh..... nekad bro.... "berat sangat dah badan aku ni".....  betul bro. Aku paksa diri ni ni jogging kt taman. Pakai baju hujan lg bia bersauna and lencun peluh badan aki nih. Korg nak tau berapa berat badan aku? Ha ha ha.... rahsia beb.... nanti aku snap pic tepek kt sini.

So aku pun jogging + jalan (bergilir2) kt taman tu. Dapat la buat 5 round. Aku try buat slow2 dulu. Nanti badan dh ok, boleh la aku jogging 10 round.

Kenapa aku jogging? Ye, sbb aku syg bdn aku..... aku x nak badan ni malas and gemuk lg. Aku ada anak2 yg masih kecik & perlukan aku sebagai hero diorg. And satu lg sbb nye ialah...... lg sebulan dua ni aku nak gi travel ke Australia, Melbourne. So aku nk cergaskan badan aku supaya nti waktu travel x lah pancit sewaktu berjalan ke mana2... sbb style aku melancong ni bagpack je....so mmg bnyk berjalan.

So kawan2.... doakan kejayaan aku utk kuruskan @ sihatkan badan.....

Chow dulu.... nk ambik alya balik dr sekolah agama then nk ambik amsyar and aca.

Adious......

1 comment:

  1. Hehehe...kena jogging tiap2 hari tau...dan kurangkan tidoooo..ngeh ngeh ngeh...

    ReplyDelete